מאמרי בריאות

אוכמניות – בריאות וערך תזונתי מדהים ! 7 סיבות למה לאכול אותן!

אוכמניות  זהו בעצם שיח שיכול להגיע עד לגובה של 3 מטרים, והן מגדולות במגוון מקומות בעולם בעיקר בארצות הברית , צ'ילה וקנה, ניתן לשמור על הטריות שלהן שבועות אם שומרים אותן במקומות יבשים וקרירים ולאחסן אותם חודשים בהקפאה. יש להן מגוון רחב של יתרונות בריאותיים ובעצם הן מומלצות לצריכה כדי להועיל לגוף שלנו במגוון דרכים חשובות!

אוכמניות בריאות – 7 סגולות רפואיות

אז כן, אוכמניות הן בריאות במיוחד, הבאנו לכם 7 סיבות עיקריות למה אתם צריכים לצרוך אותם איך הם יכולים לעזור לגוף שלנו.

1. עוזרות למנוע נזקים ב DNA , סרטן ומאטות את ההזדקנות !

חמצון של תאים הוא תהליך שקורה יום יום במהלך החיים שלנו לאלפי תאים, שתא מתחמצן הוא בעצם גורם לנזק ברקמות ולפגיע בDNA של הגוף. הן מכילות כמות גבוהה של נוגדי חמצון שהם עוזרים לנטרל את הרידקלים החופשיים שעושים נזק בDNA שלנו. במחקר שנעשה במהלך חודש על 168 אנשים ששתו כל יום תערובת של אוכמניות נמצא כי הנזק של הDNA והתאים בעקבות חמצון הופחת ב-20% אצל אנשים שצרכו אותן.

2. מחזקות את המוח וטובות נגד דלקות

אוכמניות בריאות מאוד למוח שלנו מהסיבה שהם מכילות כמו גבוהה של פנולים שלהם יש תכונות אנטי דלקתיות רבות ואפילו כדור האספרין שאנחנו מכירים מכיל בתוכו פנולים, מעבר לכך מחקרים שבוצעו על אנשים שצרכו אותן לאורך הזמן הראו כי חל שיפור בתפקוד המוטורי שלה והואטה הירידה בתפקוד הקוגנטיבי שלהם, הסיבה לכך היא הכמות הגבוהה של נוגדי חמצון שהן מכילות.

3. אוכמניות בריאות כנגד השפעת הסוכר על הגוף שלנו

הם  עוזרות לוויסות של הסוכר בדם, הן מכילות אנתוציאנינים שעשוי להיות בעל השפעות מועילות על הרגישות לאינסולין ועל מטבוליזן , במחקר שבוצע על צריכתם  נמצא כי הן גורמות לשיפור משמעותי ברגישות לאינסולין ועוזרות לאנשים עם סכרת מסוג 2.

4. אוכמניות בריאות לדיאטה ומסייעות להרזיה

צריכת אוכמניות לא משמינה ובעלת ערך גליקימי רב לגוף שלנו, היא נספגת לאט בגוף ונשארת זמן רב יותר במערכת העיכול, היא נחשבת לפחמימה שנספגת לאט ועקב כך גורמת לתחושת שובע גבוהה יותר ועוזרת לוויסות התזונה היום יומי שלנו, אתם מתחילים דיאטה ? הן חייבות להיות חלק מהתפריט שלכם.

5. יכולות למנוע מחלות לב

אכילתן עשויה להוריד את לחץ הדם ואת הכולסטרול הרע. יחד עם זאת חשוב להבין שאלה גורמי סיכון ולא מחלות בפועל, נשאל השאלה האם הן מסוגלות למנוע מחלות לב? שהוא בעצם גורם התמותה הגדול ביותר בעולם.

בשנת 2013 נערך מחקר על 93 אלף אנשים ונמצא כי אכילת כמו גבוהה של אנתוציאנינים (שהם נוגדי חמצון ) יש קשר למחלות לב ונמצא שאצל שאנשים שצרכו אנתוציאנינים חלה ירידה של 32% בסיכון להתקף לב. ניתן להסיק מכך שצריכתן יכולה להשפיע על הסיכוי לקבלת התקפי לב!

6. עוזרות לחיזוק השרירים שלנו

למי מאיתנו שמתאמן ועושה כושר כדי מאוד להכניס אותן כחלק מהתפריט שלו לאחר אימון, במגוון מחקרים שבדקו את השפעת צריכת האוכמניות לאחר אימון על הגוף נמצא כי הן מחזקות את השרירים, עוזרות להחלמה מהירה יותר שלהם ומשפרות את תוצאות האימון!

7.  בריאות לחיזוק המערכת החיסונית

הן  מכילות ויטמין C ברמה גבוהה , ויטמין סי עוזר לשיפור המערכת החיסונית שלנו גורם לנו להרגשה כללית בריאה וטובה יותר, וטוב מאוד לאנשים בעלי אנמיה !

עוד עובדות מעניינות על צריכת אוכמניות

סוגי אוכמניות

יש כמה סוגים של אוכמניות ולמעשה הם מגיעות בצבעים שונים, להלן הסוגים העיקריים שלהם.

  1.  אדומות.
  2. צהובות.
  3.  כחולות (הזן המוכר).

קטיף אוכמניות

למעשה יש כמה מקומות בארץ שמציאות קטיף אוכמניות נחמד, רובם נמצאים באיזור רמת הגולן.

אנחנו ממליצים על: משק לוי ורוח שתות.

אוכמניות ערך תזונתי

יש לאוכמניות ערך תזונתי מעולה והם מכילות שלל ויטמנים להלן הרשימה המפורטת.

הנתונים מתייחסים ל-100 גרם.

קלוריות: 60, חלבונים, 1 גרם, שומן 0.3 גרם, פחמימות, 15 גרם, ויטמין A כ3.5 גרם.

ויטמין B כ-0.7 גרם.

אוכמניות יתרונות – סיכום

צריכת אוכמניות בריאה מאוד לגוף שלנו ויכולה להועיל לנו במגוון רחב של יתרונות בריאותיים! אז תכניסו קצת בריאות לחיים שלכם ותשקלו להכניס אותם לתפריט שלכם. רוצים עוד כתבות מעניינות על מאכלים והיתרונות בריאותיים של מזונות ? היכנסו למגזין הבריאות של פודיז רספיס!

הכתוב במאמר אינו משמש כהמלצה בריאותית

4.2/5 - (9 votes)
להמשך הכתבה לחצו כאן

osher

בעשרת השנים האחרונות למדתי קולינריה, ביקרתי במסעדות בחול ובארץ עם עשרות סיפורים ואוכל מיוחד - אוכל זה הדבר שאני הכי אוהב ואני מנגיש לכם את המתכונים הכי טובים שקיימים שחלקם מגיעים עם הסיפור שמאחורי המתכון - בתאבון :) לכל שאלה מוזמנים ליצור איתי קשר: osheramr@gmail.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
Close

Adblock Detected

שלום ראינו שאתם מפעילים חוסם פרסומות מה שיכול לפגוע בחווית הגלישה שלכם, האם תרצו לכבות את החוסם לאתר שלנו ??