מאמרי בריאות

טיפים למטבח – 14 טיפים שכל חובב מטבח חייב לדעת לפני שהוא מבשל!

החלטתי לכתוב מאמר על טיפים למטבח כי הרבה בקשו ממני ובמציאות של היום זה מתבקש. המטבח זה אחד המקומות שאנחנו מבלים בו הרבה הכי הרבה שעות מהיום שלנו, חלקנו מבשלים, חלק סתם מנשנשים וחלק עושים סקירות (פותחים את המקרר וסוגרים לראות אם איזה מלאך שלח לשמה פרגית), יש המון דרכים לייעל את העבודה במטבח ולחסוך לעצמנו זמן ויש כמה טיפים למטבח שכל אחד מאיתנו חייב לדעת!

טיפים לבישול במטבח – 14 טיפים

יוצאים לדרך, אלה הטיפים שאסור לפספס!

 

הרתחת מים חמים בסיר באמצעות מכסה

אחד ה טיפים למטבח החשובים ביותר שיש ושכולנו חייבים לעשות אותו, טריק חביב ופשוט שאימא שלי למדה אותי בעודה צופה בי מכין פסטה, יש הרבה מתכונים שאנחנו צריכים להרתיח מים בשבילם כמו מתכונים של פסטה, מה שרוב האנשים עושים זה לשים מים חמים, או פשוט לשים מים בתוך סיר ולהמתין 10-15 דק' עד שהמים ירתחו, אם תכסו את הסיר ותרתיחו את המים הזמן של רתיחת המים יתקצר ב-50% !! הזמן שלנו חשוב בייחוד שאנחנו רעבים!

הקפאת בשר לפני שחותכים אותו

לכולנו (או יותר נכון למי מאיתנו שמבשל) יוצא להכין לפחות פעם אחת בשבוע שניצלים, או לחתוך חזה עוף ובשר, כמו שלימדו אותנו שהיינו ילדים צריך להפשיר את הבשר ולחתוך אותו, זה נכון אבל לא מדויק, בשר שהוא טרי מדי ורך לא תמיד קל לחתוך אם אין לכם סכין שעולה 2000 שקל (מה שלרובנו אין), טריק פשוט לפתור את העניין הוא לחתוך את הבשר או העוף לפני שהוא מספיק להיות טרילגמרי, כלומר שהוא עדין קצת קפוא, או להקפיא אותו 30 דק אם הוא קצת טרי- הבשר יחתך בקלות ויחסך להם המון זמן וכוח 🙂

שימוש בכוסות מדידה נוזליים ויבשים

הרבה מאיתנו שאנחנו מכינים מתכון מסוים רגילים לשים את המצרכים (לפי העין ), בדרך כלל יש סיבה מסוימת שיש כמות מדוייקת של מצרכים, בייחוד בעוגות, ולא – כוס חד פעמית היא לא כלי מדידה. יש מגוון רחב של כלי מדידה שיכולים לעזור לעשות את המתכון בצורה מדויקת, כאלה שמכוונים למדידת נוזלים וכאלה ליבשים כמו קמח סוכר וכו' – אני ממליץ להשתמש בכוסות המדידה בעיקר למתכונים של אפייה, אך הם יכולים להיות מעולים גם לבישול ולחסוך לכם הרבה זמן 🙂

להפיק את המקסימום מיץ מלימון

לימון זה אחד הירקות שכולנו משתמשים בהם למגוון רחב של מאכלים כמו : סלטים, בישולים וקינוחים מסוימים, לא הרבה יודעים אבל אם תיקחו את הלימון תניחו אותו על השיש ותלחצו עליו ותגלגלו אותו עם היד, ברגע שתחתכו אותו הוא יפיק כמות מקסימליתשל מיץ, וגם יחסוך מכם כאבי פרקים בידיים.

מניעת זליגה של מים מסיר בישול

מי לא מכיר את זה, אנחנו מרתיחים מים, מרק, או ביצים ופתאום נוצר קצף לבן שמחליט לעלות על גדותיו ומאיים להטביע את הגז בלכלוך, יש לזה פתרון פשוט, כף עץ! מה? כן! אם נניח כף עץ על החלק העליון של הסיר באמצע, היא תמנע מהקצף לצאת מהסיר ותשמור על גובה המים שווה !

בדיקת טריות של ביצים 

זה אחד הטיפים האהובים עליי, לבדוק שהביצים שאנחנו משתמשים בהן הם באמת טריות! אז איך עושים את זה? נניח בקערת זכוכית ביצה עם מים פושרים חמים, ביצה שתצוף היא כבר מקולקלת ולא ראויה לשימוש. אם הביצה שוכבת במאונך בתחתית הקערה היא ברמת טריות גבוהה, אם היא מתחיל לעמוד אך עדין בתחתית היא טרייה אבל הגיע הזמן להכין איתה שקשוקה או לזרוק על השכנה.

שמירת טריות של אבוקדו חתוך

מי לא מכיר את זה, אנחנו חותכים אבוקדו לחצי ומשתמשים רק בחצי אחד, או שסתם בא לנו לקחת חצי אבוקדו כתוספת לארוחה בעבודה, אבל כולנו יודעים שאחרי כמה דק' הוא יהפוך לשחום ומוותרים על הרעיון. יש אפשרות להאריך את הזמן שלו בכמה שעות! בבית – פשוט תשימו אותו בקופסא עם בצל, המרכיבים בבצל ידאגו לשמור על הטריות שלו, ואם אתם רוצים לארוז ולקחת לעבודה ניתן למרוח על השכבה העליונה של האבוקדו חומץ תפוחים – הוא ידאג לשמור עליו ירוק וטרי!

שמירת טריות של לחם אחרי חימום במיקרו

קמתם בערב ( יש אנשים שישנים ביום) ובא לכם להכין סנדוויץ, אין לחם טרי או לחמנייה בנמצא, אלא רק במקפיא. רוב האנשים מחממים את הלחם עד שירתח וסובלים מהמסטיק גומי שיוצא להם מהמיקרו, יש לזה פתרון פשוט! נעטוף את הלחם בנייר אפייה פשוט ונכניס אותו למיקרו ל-10 שניות. עדין קר? נוסיף עוד 10 שניות עד שיגיע לטריות שאנחנו רוצים!

שמירה על מגרדת אוכל נקייה

זה אחד ה טיפים למטבח האהובים עליי – לשמור על מגרדת אוכל נקייה אחרי שמשתמים בה, מכירים את זה שאת מגרדים ביצים, תפוחי אדמה, גזר ויש שאריות? בעסה- אבל יש לזה פתרון פשוט, ספרי שמן, ריסוס פשוט של ספרי שמן על המגרדת ימנע מכל מה שתגרדו עלייה להדבק (לא נוסה על אצבעות אדם)

קירור בירה במהירות

שהייתי ילד והיינו בכנרת רצינו לשמור על הבירה קרה, אם אתם במצב כזה ניתן פשוט להכניס אותה למים לחצי שעה ולקשור חוט לקצה שלה, אם אתם בבית והותקלתם באורחים אלכוהוליסטים, יש פתרון פשוט יותר, תשטפו את בקבוק הבירה במים ותעטפו אותו במגבת רטובה- תוך 25 דק במקפיא תהנו מבירה קרה וצוננת!

מניעת החלקת סכין בעת בישול

בדרך כלל שאנחנו חותכים ירקות כמו בצל או צנון, אנחנו חותכים את הירק על מגש ושמים את הירק הבא, גם בבשר. הטיפ הבא הוא די פשוט אך יכול ליעל את העבודה שלכם ולמנוע פציעות. אחרי שאתם חותכים משהו על קרש חיתוך.תשייפו אם הסכין את השאריות שנשארו לפח או לסיר, זה ימנע ממנו להיות שומני ומהסכין שלכם להחליק.

שמירה על שמן נקי בעת טיגון שניצל

זה קורה לכולנו, אנחנו מתחילים בטיגון של שניצל והכל טוב ויפה, השניצלים הראשונים יוצאים מדהים, אבל אז מתחיל להיווצר פירורים שחורים ושמן שרוף שמעכיר את הטיגון לשניצלים הבאים, הפתרון? 2 חתיכות בינונית של גזר בתוך השמן יספחו אליהם את הלכלוך והשמן השרוף ויתנו לשניצלים שלכם להתבשל בצורה מושלמת 🙂

יש עוד מגוון רחב של טיפים למטבח שלא עברנו עליהם, אותם נשאיר לפעם הבאה 🙂 אם אתם רוצים עוד מאמרים מגניבים על תזונה בריאה ויתרונות שאוכל יכול לתת לכם אתם מוזמנים להכנס למגזין הבריאות שלנו.

 

 

 

5/5 - (2 votes)
להמשך הכתבה לחצו כאן

osher

בעשרת השנים האחרונות למדתי קולינריה, ביקרתי במסעדות בחול ובארץ עם עשרות סיפורים ואוכל מיוחד - אוכל זה הדבר שאני הכי אוהב ואני מנגיש לכם את המתכונים הכי טובים שקיימים שחלקם מגיעים עם הסיפור שמאחורי המתכון - בתאבון :) לכל שאלה מוזמנים ליצור איתי קשר: osheramr@gmail.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
Close

Adblock Detected

שלום ראינו שאתם מפעילים חוסם פרסומות מה שיכול לפגוע בחווית הגלישה שלכם, האם תרצו לכבות את החוסם לאתר שלנו ??