מאמרי בריאות

דג טונה ערך תזונתי לצד 7 היתרונות בריאותיים שכדאי לדעת!

דג טונה

דג טונה הוא אחד הדגים הפופולריים ביותר בתפריט שלנו, לכולנו יוצא לאכול אותו בארוחת ערב, ארוחת בוקר ואפילו כצהריים, הוא משמש רבות ספורטאים בזכות רמת החלבון הגבוהה שהוא מכיל, ונוח להשתמש בו כי הוא מגיע בדרך כלל בקופסת שימורים- יש מגוון רחב של יתרונות בריאותיים שהטונה נותנת בואו נראה 7 מהם:

עוזר לשמור על בריאות הלב

אחת היתרונות הבולטים בצריכת  טונה הוא שמירה על בריאות הלב, דג הטונה מכיל כמות גבוהה של אומגה 3 שעוזרת למנוע מחלות לב ולהוריד את רמת הכולסטרול הרע הגוף.

מסייע בהורדת לחץ דם

שילוב של אומגה 3 יחד עם אשלגן (שיש בטונה) מייצר תכונות אנטי דלקתיות ועוזר בהורדת לחץ הדם, דבר אשר עוזר למנוע שבץ וטרשת עורקים ולמנוע מגוון מחלות שקשורות בלחץ דם.

צריכת דג טונה משפר את רמות האנרגיה שלנו

הטונה מכילה ויטמין B, ויטמין B עוזר לשיפור רמת האנרגיה וגורם לנו להרגיש הרבה יותר בריאים, צריכה של דג טונה באופן קבוע עוזר לשיפור רמת האנרגיה והבריאות שלנו.

עוזר במניעת מחלת הסרטן

דג טונה מכיל חומרים נוגדי חמצון ורכיבים תזונתיים נוספים, מה שגורם לו להיות יעיל נגד סוגים מסוימים של סרטן, בוצעו מספר מחקרים שקשרו בין צריכת טונה למניעת סרטן, ונמצא כי הוא יעיל נגד מניעה של סרטן שד וסרטן הכליות.

מסייע בתפקוד תקין של הכליות

הטונה מכיל כמות גבוהה של אשלגן ונתרן בצורה שהיא מאוזנת ובריאה לגוף שלנו, היא עוזרת לנהל את מאזן הנוזלים בגוף ולסייע לכליות לתפקד בצורה טובה ולהקטין את הסיכויים להתפתחות של מחלות כליות

דג הטונה מחזק את מערכת החיסון שלנו

בשר הטונה עשיר באבץ, ויטמן C וסלניום שהם נוגדי חמצון שידועים כמחזקים גורמים מרכזיים במערכת החיסונית. נוגדי חמצון נלחמים ברדיקלים חופשיים ועוזרים לגוף להלחם במגוון מחלות שונות.

עוזר נגד דכאון

מחקר שנערך על אנשים שצורכים טונה מעלה 4 פעמים בשבוע מצא כי טונה יעילה נגד דכאון יותר מאשר  תרופת הפרוזק, הטונה הייתה הגורם המשפיע ביותר בהורדת הלחץ הנפשי!

לסיכום טונה הוא דג שמאוד בריא ועוזר לגוף שלנו במגוון דרכים שונות וללא ספק כדי להכניס אותו לתפריט  היומי שלנו, יחד עם זאת טונה מכילה כספית אז יש לצרוך אותה במתינות – שיהיה בתאבון 🙂

רוצים מתכון טונה ברוטב מרוקאי מיוחד? היכנסו לכאן !

דג טונה ערך תזונתי :

להלן ערך תזונתי של דג טונה – הנתונים נכונים ל-100 גרם דג.

קלוריות – 184, שומן – 6 ג' , שומן רווי – 1.6 ג' , שומן בלתי רווי 1.8 ג', שומן חד בלתי רווי 1.8 ג'

כולסטרול – 49 מג', נתרן- 50 מג', אשלגן – 323 מג, חלבון – 30 ג'

ויטמינים: סידן – 10 מג', ויטמין B6 – כ0.5 מג', מגנזיום – 64 מג', ברזל- 1.3 מג', ויטמין ב12- 10.9U

הכתוב במאמר אינו משמש כהמלצה רפואית.

 

 

4.2/5 - (4 votes)
להמשך הכתבה לחצו כאן

osher

בעשרת השנים האחרונות למדתי קולינריה, ביקרתי במסעדות בחול ובארץ עם עשרות סיפורים ואוכל מיוחד - אוכל זה הדבר שאני הכי אוהב ואני מנגיש לכם את המתכונים הכי טובים שקיימים שחלקם מגיעים עם הסיפור שמאחורי המתכון - בתאבון :) לכל שאלה מוזמנים ליצור איתי קשר: osheramr@gmail.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
Close

Adblock Detected

שלום ראינו שאתם מפעילים חוסם פרסומות מה שיכול לפגוע בחווית הגלישה שלכם, האם תרצו לכבות את החוסם לאתר שלנו ??