מתכונים איטלקייםמתכונים לשבועותפסטות

חונקי כמרים ברוטב שמנת שום – מתכון טעים במיוחד!

חונקי כמרים

חונקי כמרים – היא אחת הפסטות הכי מיוחדות שיש, כבר בעבר היה נהוג להכין אותה בתוספת של גבינת פרמז'ן. שמה המוזר של הפסטה הטעימה קשור לאגדות שמספרות על כמרים שמיהרו לאכול את הפסטה וכך נחנקו (אגדה כבר אמרנו) שפים מהמטבח האיטלקי שהוציאו את חמתם על הפסטה.

בכל אופן אנחנו כאן בשביל לתת לכם מתכון טעים של חונקי כמרים, עם גבינות ותוספת מיוחדת של ברוקולי ואגוזי מלך, 2 מצרכים נהדרים שנחשבים כמזונות עשירים בברזל.

אז בואו נצא לדרך!

מצרכים להכנת המתכון

נתחיל עם מצרכים לרוטב השמנת:

  • שמן זית – 2 כפות.
  • בצל גדול קצוץ – 1.
  • שיני שום טחונות – 2.
  • שמנת לבישול – קופסא קטנה.
  • גבינת פרמז'ן מגורדת – 2 כפות.
  • מים – 1/2 כוס.

מצרכים להכנת הפסטה:

  • פסטה חונקי כמרים – 500 גרם.
  • סיר מלא במים רותחים.
  • 2 כפות מלח גס.

מצרכים להוסיף מעל הפסטה בהגשה:

  • אגוזי מלך מרוסקים.
  • גבינת פרמז'ן.
  • פרחי ברוקולי לקישוט (לא חובה).
  • פלפל שחור גס (קמצוץ).

איך מכינים חונקי כמרים בשמנת

שלב אחרי שלב הבאנו לכם בצורה מסודרת המתכון הפשוט שלנו

שלב ראשון – הכנת הרוטב

במחבת גדול על אש בינונית נשים את שמן הזית, נחכה כ-5 דק' עד שירתח ונטגן את בצל השאלוט כ-7 דק'. נוסיף את השום לטיגון של 3 דק' ואז את יתרת מרכיבי הרוטב: שמנת לבישול, מים, מלח, קצת פלפל שחור וגבינת פרמז'ן נבשל כ-8-10 דק' נוספות נכבה את האש ונשאיר את הרוטב בצד.

שלב שני – בישול הברוקולי

בסיר עם מים חמים נבשל את הברוקולי כ-5 דק נשטוף אותו במים ונשים אותו בצד חתוך לחתיכות בינוניות – קטנות.

שלב שלישי – הכנת הפסטה

בסיר גדול עם מים קרים שחוממו על ידי גז ורתחו נשים את הפסטה עם 2 כפות מלח גס. נרתיח כ-7 דק (חצי בישול) , נסנן במים ונשים אותם בצד.

שלב רביעי – בישול הפסטה עם הרוטב והגשה

נרתיח שוב את רוטב שמנת השום שהכנו ונוסיף את הפסטה, נערבב היטב ונוסיף את הברוקולי הקצוץ (בישול של 5 דק) נתקן טעמי מלח אם צריך. נשים את הפסטה בצלחת ונפזר מעל פרמז'ן מגורד עם פלפל שחור ואגוזי מלך מרוסקים. נתקן טעמי מלח ופלפל שחור.שיהיה בתאבון! שתפו אותנו איך יצא לכם 🙂

שורה תחתונה

פסטה חונקי כמרים היא ללא ספק אחת הפסטות הטעימות ביותר מכל סוגי הפסטות.

יש מגוון מתכונים להכנת הפסטה ומומלץ לבשל אותה תמיד ברוטב עם סמיכות גבוהה, או תיבול עם תבלינים יחסית חזקים מהסיבה שהיא שבגלל העובי היא צריכה לספוג טעמים.

מידע מעניין והיסטוריה על המאכל

פסטה חונקי כמרים שנקראת באנגלית גם: Strozzapreti היא סוג של פסטה שמקורה באזורי אמיליה-רומאניה ומרצ'ה של איטליה. פירוש השם "strozzapreti" באיטלקית הוא "כומר", ויש כמה סיפורים שונים על איך הפסטה קיבלה את שמה.

תיאוריה אחת היא שהפסטה הייתה כל כך טעימה שהיא הייתה חונקת את הכומר שאכל אותה כמו שציינו בתחילת הפוסט, מכיוון שהוא היה אוכל מהר מדי. תיאוריה נוספת היא שהפסטה הוכנה באופן מסורתי על ידי נשים באזור שהיו מתוסכלות מהכוהנים המקומיים, והן היו מכינות את הפסטה עם קמח נוסף כדי להקשות על הבליעה.

לא משנה איך היא קיבלה את שמה, היא נחשבת פסטה טעימה ורב-תכליתית. מכינים אותה  בדרך כלל על ידי רידוד חתיכות קטנות של בצק לחבלים ארוכים ודקים, אשר לאחר מכן מעוותים ונדחסים לצורת ספירלה. התוצאה היא פסטה שצורתה מעט לא סדירה, בעלת מרקם מושלם לאחיזה של רטבים.

ניתן להגיש את הפסטה עם מגוון רחב של רטבים, מרוטב עגבניות פשוט ועד לרוטב אלפרדו שמנת. משתלבת נהדר גם עם מנות של דק ואף מנות בשריות.

4.8/5 - (22 votes)
להמשך הכתבה לחצו כאן

osher

בעשרת השנים האחרונות למדתי קולינריה, ביקרתי במסעדות בחול ובארץ עם עשרות סיפורים ואוכל מיוחד - אוכל זה הדבר שאני הכי אוהב ואני מנגיש לכם את המתכונים הכי טובים שקיימים שחלקם מגיעים עם הסיפור שמאחורי המתכון - בתאבון :) לכל שאלה מוזמנים ליצור איתי קשר: osheramr@gmail.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
Close

Adblock Detected

שלום ראינו שאתם מפעילים חוסם פרסומות מה שיכול לפגוע בחווית הגלישה שלכם, האם תרצו לכבות את החוסם לאתר שלנו ??