מתכוני סלטים

מתכון סחוג אדום תימני אסלי -איך מכינים סחוג? היכנסו!

מתכון סחוג אדום

סחוג אדום תימני זוהי אחת מההנאות הגדולות ביותר במטבח התימני, ואם חיפשתם זאת אז הגעתם למקום הנכון! מתכון נהדר המגיע אלינו היישר מן המטבח התימני, ושיהווה תוספת נפלאה לכל ארוחה!

המתכון שהבאנו לכם הוא פשוט במיוחד להכנה וכל אחד יכול להכין, חשוב לבדוק את דרגת החריפות של הפלפים בהם אתם משתמשים – זה מה שישפיע בסופו של דבר על החריפות של הסחוק עצמו.

מצרכים להכנת סחוג אדום תימני

  • 8 פלפלים ירוקים חריפים.
  • 3 פלפלים אדומים קטנים חריפים (פלפל שאטה).
  • 4 עלי נענע או כוסברה.
  • 8 שיני שום.
  • 1 כף שמן.
  • ציפורן טחונה – 1/8 כפית.
  • 1 עגבניה בינונית.

איך מכינים סחוג אדום

טוחנים את כל החומרים יחד בבלנדר ומוסיפים 0.25-0.5 כוסות מים, בהתאם לכמה חריף אתם רוצים שייצא, מומלץ להתחיל עם כמות נמוכה של מים, לטעום ובמידת הצורך להוסיףך עוד..

מתבלים במעט מלח וזהו! יש לכם סחוג אדום חריף וטעים מהמטבח התימני !

  • למי שרוצה את הגרסה הירוקה של הסחוג, פשוט תורידו את העגבנייה והפלפל האדום.

מידע כללי על סחוג והשפעות בריאותיות פוטנציאליות

 

סחוג הוא אחד המאכלים הנפוצים ביותר במזרח התיכון וגם באזור יבשת אפריקה. הוא עשוי בדרך כלל משילוב של פלפלים חריפים טריים, שום, כוסברה ועשבי תיבול ותבלינים אחרים, המעורבבים יחד ליצירת מטבל, או רוטב חריף ופיקנטי.

הוא נחשב בדרך כלל לתבלין בריא, שכן הוא עשוי מחומרים טריים וטבעיים העשירים בנוגדי חמצון וחומרים מזינים מועילים אחרים. הפלפלים החריפים  הם מקור טוב במיוחד לקפסאיצין, תרכובת שהוכחה כבעלת השפעות אנטי דלקתיות, משככות כאבים ומדכאות תיאבון.

יש גם כמה ראיות המצביעות על כך שלצריכת מזון חריף עשויה להיות יתרונות בריאותיים נוספים, כגון שיפור העיכול, הפחתת הסיכון לסוגים מסוימים של סרטן וקידום ירידה במשקל. עם זאת, יש צורך במחקר נוסף בתחומים אלה כדי לאשר את היתרונות הפוטנציאליים הללו.

חשוב לציין שבעוד שצריכתו יכולה להיות תוספת בריאה לתזונה מאוזנת, הוא גם עשיר למדי בנתרן ויש לצרוך אותו במידה כמו כל מאכל. אנשים הרגישים למזון חריף או שיש להם מצבים רפואיים מסוימים, כגון ריפלוקס חומצי או תסמונת המעי הרגיז, עשויים גם לרצות להימנע או להגביל צריכה של מאכלים חריפים.

4.6/5 - (26 votes)
להמשך הכתבה לחצו כאן

osher

בעשרת השנים האחרונות למדתי קולינריה, ביקרתי במסעדות בחול ובארץ עם עשרות סיפורים ואוכל מיוחד - אוכל זה הדבר שאני הכי אוהב ואני מנגיש לכם את המתכונים הכי טובים שקיימים שחלקם מגיעים עם הסיפור שמאחורי המתכון - בתאבון :) לכל שאלה מוזמנים ליצור איתי קשר: osheramr@gmail.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שווה לראות גם
Close
Back to top button
Close

Adblock Detected

שלום ראינו שאתם מפעילים חוסם פרסומות מה שיכול לפגוע בחווית הגלישה שלכם, האם תרצו לכבות את החוסם לאתר שלנו ??